Almanca sahiplik zamirleri das possesiv pronomen

1 Şubat 2013 Cuma
Sahis zamirleri bir canlinin veya nesnenin sahiplik derecesini ve kime ait oldugunu bildirirler. Kendi baslarina isim olarak veya sahiplik bildirmek icin kullanilirlar. Bu konumuzda almancamda Das Possessiv Pronomen i ögrenecegiz.



mein
benim
unser
bizim
dein
senin
euer
sizin
sein onun, kendisinin, Erkek ihr onlarin, kendilerinin
ihr onun, kendisinin, disi Ihr Sizin (kibarca)
sein
onun, kendisinin, nötr
Örnekler verelim;
Ich / ben - Mein / Benim
der Vater / Baba - mein Vater / Babam
der Bruder / Erkek kardes - mein Bruder / Erkek kardesim
die Mutter / Anne - meine Mutter / Annem
die Schwester / Kiz kardesim - meine Schwester / Kiz kardesim
das Baby / Bebek - mein Baby / Bebegim
die kinder / cocuklar - meine Kinder / Cocuklarim
das Auto / Araba - mein Auto / Arabam
der Computer / Bilgisayar - mein Computer / Bilgisayarim
------------------------------------------------------------------------
Erkek und Nötr icin : sein / senin
der Vater / Baba - sein Vater / Babasi
der Bruder / Erkek kardes - sein Bruder / Erkek kardesi
die Mutter / Anne - seine Mutter / Annesi
die Schwester / Kiz kardesim - seine Schwester / Kiz kardesi
das Baby / Bebek - sein Baby / Bebegi
die kinder / cocuklar - seine Kinder / Cocuklari
das Auto / Araba - sein Auto / Arabasi
der Computer / Bilgisayar - sein Computer / Bilgisayari
------------------------------------------------------------------------
Disi icin ihr / onun - onlarin
der Vater / Baba - ihr Vater / (onlarin) Babasi
der Bruder / Erkek kardes - ihr Bruder / (onlarin) Erkek kardesi
die Mutter / Anne - ihre Mutter /(onlarin) Annesi
die Schwester / Kiz kardesim - ihre Schwester / (onlarin) Kiz kardesi
das Baby / Bebek - ihr Baby / (onlarin) Bebegi
die kinder / cocuklar - ihre Kinder / (onlarin) Cocuklari
das Auto / Araba - ihr Auto / (onlarin) Arabasi
der Computer / Bilgisayar - ihr Computer / (onlarin) Bilgisayari
------------------------------------------------------------------------
Disi icin unser / bizim
der Vater / Baba - unser Vater / Babamiz
der Bruder / Erkek kardes - unser Bruder / Erkek kardesimiz
die Mutter / Anne - unsere Mutter / Annemiz
die Schwester / Kiz kardesim - ihre Schwester / Kiz kardesimiz
das Baby / Bebek - unser Baby / Bebegimiz
die kinder / cocuklar - unser e Kinder / Cocuklarimiz
das Auto / Araba - unser Auto / Arabamiz
der Computer / Bilgisayar - unser Computer / Bilgisayarimiz
------------------------------------------------------------------------
Disi icin euer / sizin
der Vater / Baba - euer Vater / Babaniz
der Bruder / Erkek kardes - euer Bruder / Erkek kardesiniz
die Mutter / Anne - euere Mutter / Anneniz
die Schwester / Kiz kardesim - euere Schwester / Kiz kardesiniz
das Baby / Bebek - euer Baby / Bebeginiz
die kinder / cocuklar - euere Kinder / Cocuklariniz
das Auto / Araba - euer Auto / Arabaniz
der Computer / Bilgisayar - euer Computer / Bilgisayariniz
------------------------------------------------------------------------
Disi icin Ihr / Sizin (kibarca)
der Vater / Baba - Ihr Vater / Sizin Babaniz
der Bruder / Erkek kardes - Ihr Bruder / Sizin Erkek kardesiniz
die Mutter / Anne - Ihre Mutter / Sizin Anneniz
die Schwester / Kiz kardesim - Ihre Schwester / Sizin Kiz kardesiniz
das Baby / Bebek - Ihr Baby / Sizin Bebeginiz
die kinder / cocuklar - Ihre Kinder / Sizin Cocuklariniz
das Auto / Araba - Ihr Auto / Sizin Arabaniz
der Computer / Bilgisayar - Ihr Computer / Sizin Bilgisayariniz

Konu ile ilgili örnek cümleler:
- Selma ist meine Frau (die Frau)
- Selma benim karim.
- Hüseyin ist mein bester Freund ( der Fraund)
- Hüseyin benim ein iyi arkadsim
- Kannst du mir deine Brille geben ? ( die Brille )
- Gözlügünü bana verebilirmisin ?
- Ich kaufe sein Auto . ( das Auto )
- Arabani satin aliyorum.
- Ihr Computer ist kaputt gegangen. ( der Computer)
- Sizin Bilgisayariniz bozuldu.
- Die Arbeit euerer Mutter ist wirklich schwer.
- Annenizin isi gercekten cok agir.
Örnekleri bu sekilde cogaltmak mümkün...

0 yorum:

Yorum Gönder

 
 
 

...

Merak ettikleriniz vardır belki

Saç modelleri ve bakımı hakkında