Almanca soru kelimeleri was wann wo wohin woher warum welcher

31 Ocak 2013 Perşembe
Almancada soru kelimeleri nelerdir? Was (ne), Wann (nezaman), Wo (nerede), Wohin (nereye), Woher (nereden), wieviel(nekadar), Warum (neden), Wie (nasil) ? vs... örnek cümleler ve sorular.

reklam
Was
ne?
wann
ne zaman?
wo
nerede?
wohin
nereye?
woher
nereden?
wieviel
ne kadar yada kaç?
warum
neden
wie
nasýl?
welcher
hangi?
wer
kim?
Soru ccümlesi olustururken tekil veya cogul olmasina bakilmaksizin asagidaki kalip cercevesinde soruya dönüstürülür.

Düz cümle: das + ist/sind + ein/eine + fiil yada isim
Soru Cümlesi : ist/sind + das + ein/eine + fiil yada isim

Burada, bu anlamýna gelen das kelimesiyle, nesnenin tekil ya da çoðul olmasýna göre belirlenen ist veya sind kelimelerinin yer deðiþtiðini görüyoruz.
Bu konulaari Sahis zamirlerinde ögrenmis olmaniz gerekiyor. Yinede bir tekrar edelim

Tekil
ich - bin
du- bist
er,es, sie - ist
Çoðul
wir- sind
ihr - seid
sie - sind
 
1. "Wie" Kaç, Nasýl / Soru kelimesi

- Er heiss Murat./ Onun adi Murat
- Wie heiss er ? / Onun adi ne?

- Ich heisse ismail / Benim adim ismail
- Wie heisst du ? / Senin adin ne?

- Ich bin 25 Jahre alt. / Ben 25 yasindayim
- Wie alt bist du? / Yasin kaç?

- Ich bin seit 3 Jahren in Deutschland. / 3 yildan berli Almanyadaym.
- Wie lange Sind Sie schon in Deutschland? / Ne kadar zamandir Almanyadasýniz?

- Wie ist dein name? /Senin ismin nedir?
- Mein name ist ismail. / Benim ismim ismail

2. "Wer" Kim Soru kelimesi

- Wer bist du? / Sen kimsin?
- ich bin ismail / Ben ismail.

- Wer ist das? / Bu kim?
- Ich glaube, das ist Ahmet. / Sanýrým bu Ahmet

* Eger Soru cümlesinin basina soru kelimesi wer, wie... varsa,bu cümle bilgi icerikli soru sormaktadir.

* soru cümlelerinin kurulumlari zamanlara göre farklilik göstermektedir bu yüzden öncelikle almancam.com da zamanlari ögrenmeniz önerilir.

3. "Was" Ne? Sorusu kelimesi

- Was möchten Sie Essen und Trinken? ne yemekve icmek istersiniz?
- Einen Döner und eine Cola, bitte. Bir Döner ve cola lütfen..
- Was hast du gemacht ? / Sen ne yaptin ?
- Hast du gemacht? / Yaptinmi?
- Was habe ich gemacht? / Ben ne yaptim?

- Hast du das gemacht? / Bunu senmi yaptin?

- Was sind Sie von Beruf?/ Mesleginiz nedir?
- ich bin Ingenieur von Beruf / Ben Mühendisim.

- Was möchten Sie? / Ne istersiniz?
- Ich möchte Lahmacun und Ayran. Lahmacun ve ayran istiyorum

- Was trinken / essen Sie gerne? / içmekten ve yemekten hoþlandýðýnýz þeyler neler?
- Was trinken / essen Sie nicht gerne? / içmekten veya yemekten hoþlanmadýðýnýz þeyler neler?

4. "Wo" Nerede Soru Kelimesi

- Wo wohnst du? / Nerede oturuyorsun ?
- Ich wohne in Berlin. / Berlinde oturuyorum.

- Wo arbeitest du? Nerede çalisyorsun?
- Ich arbeite bei Samsung. / Samsung da calisiyorum
 
- Woher kommst du? / Nereden geliyorsun?
- Ich komme aus der Türkei / Türkiyeden geliyorum.

5. "Wann" ve "Wo" Ne zaman / Nerede Soru Kelimeleri

- Wann kommen Sie morgen ? / Yarin nezaman geliyorsunuz.?
- Ich komme um 08:30 Uhr. / Saat 08:30 da geliyorum.

- Wann und wo bist du geboren? / Nezaman ve nerede dogdun?
- 1985 in istanbul geboren. / 1985de istanbulda dogdum.

- Wo ist Selma ? / Selma nerede?
- Sie ist im Büro / O büroda.

6. "Welche" Hangi? Soru Kelimesi
- Welche tag ist heute? / bugün günlerden ne?
- Heute ist Montag. / Bugün Pazartesi.

- Welche Staatsangehörigkeit haben Sie? / Hangi vatandaþlýða sahipsiniz?
- Ich habe Türkische Pass / Türk pasaportum var.

7. Ja / Nein - Evet / Hayir Sorulari

- Bist du ismail / Sen ismail misin?
- Ja, ich bin ismail. / evet, ben ismailim.

- Bist du Student - Sen öðrencisin.
- Ja, ich bin Student. / evet, ben ögrenciyim.

- Kommst du aus der Turkei? - Türkiye'den mi geliyorsun?
- Nein, ich komme aus England. - Hayir, ben ingiltereden geldim.

8. Ich Glaube, Vielleict, Ich Weiß Nicht

Almancada Türkcedeki gibi "sanirim" , "belki", "bilmiyorum" soru cevaplarý " ich glaube ", " vielleict "," ich weiß nicht " kelimeleri ile cevaplanmaktar.
Örnekler:

-Wo ist Selma? Selma nerde?, sorusuna verilebilecek cevaplar:
-Sie ist zu Hause. / O evdedir
-Ich glaube, sie ist zu Hause. Sanýrým o evdedir.
-Vielleicht ist sie zu Hause. O belki evdedir.
-Ich weiß nicht. bilmiyorum

ich denke düþünüyorum ki
ich glaube sanýyorum ki
vielleicht Belki

Ich weiß nicht bilmiyorum
Ich habe keine Ahnung hiç bir fikrim yok

weiß nicht bilmiyorum
keine Ahnung hiç bir fikrim yok

Diger örnekleri inceleyelim.

- Wann kommst du morgen ? / Yarin nezaman geliyorsun ?
- Kommst du auch morgen? / Sende yarin geliyormusun?

- ist das Selma ? / Bu Selmami?
- Wer ist Selma? / Selma kim?

- Woher kommst du? / Nereden geliyorsun ?
- Wieviel kostet das ? / Bu nekadar ?

- Wie geht es dir ? / Nasilsin?
- Hast du Auto? / Araban varmi?

- Welche auto hast du ? / Hangi araba var sende?

- Wer hat genommen ? / Kim aldi?
- Hast du genommen? / Aldinmi?
- Er hat genommen? / O aldi.
- Er hatte genommen/ O almisti.
- das ist ein Haus / bu bir evdir
- ist das ein Haus? /bu bir ev midir
- das ist ein Kind / bu bir çocuktur
- ist das ein Kind? / bu bir çocuk mudur?

0 yorum:

Yorum Gönder

 
 
 

...

Merak ettikleriniz vardır belki

Saç modelleri ve bakımı hakkında