Almanca prapositionen - yer bildiren kelimeler - prepozisyon - dersleri

30 Ocak 2013 Çarşamba
Almancada konumlar,Wechselpräpositionen, önünde,yaninda, arkasinda, altinda, arasinda, üstünde vs...





Konumlar Dativ ve Akkusativ olarak iki yapidan olusuyor.
Dativ : Wo ? Wann ( Nerede, Nezaman? )
Akkusativ  Wohin ( Nereye) sorularina cevap vermelidir.
An (yapismis yaninda)

Akkusativ: Aktion - Hareket
Dativ: Position - Durum
Wohin? Nereye?
Wo? Nerede?
Wohin stellst du den Fernseher?
Wo ist der Fernseher?
Televizyonu nereye koyuyorsun?
Televizyon nerde duruyor?
Ich stelle ihn auf den Tisch.
Er steht jetzt auf dem Tisch
Onu, masanin üstüne koyuyorum.
O, masanin üstünde duruyor.
1. auf: üstüne
auf: üstünde
Ich lege das Wörterbuch auf den Tisch.
Das Wörterbuch liegt auf dem Tisch.
Sözlük, masanin üstüne koyuyorum.
sözlük, masanin üstünde duruyor.
2. neben: yanyna
neben: yaninda
Vera setzt sich neben die schülerin
Vera setzt jetzt neben der schülerin
Vera ögrencinin yaninda oturmus
Vera simdi ögrencinin yaninda oturuyor
3. hinter: arkasyna
hinter: arkasynda
Sie stellt die Vase hinter die Tür.
Die Vase steht hinter der Tür.
O,vazoyu kapinin arkasina koyuyor.
Vazo,kapinin arkasinda duruyor.
4. unter: altyna
unter: altynda
Er stellt die Tasche unter der Tisch.
Die Tasche steht unter dem Tisch.
O, çantayi Masanin altina koyuyor.
Çanta, Masanin altinda duruyor.
5. vor: önüne
vor: önünde
Das Kind geht vor das Haus.
Das Kind steht vor dem Haus.
Çocuk, evin önüne gidiyor.
Çocuk, evin önünde duruyor.
6. in: içine
in: içinde
Ich stecke den Lippenstift in die Tasche.
Der Roman steckt in der Tasche.
Ruju, çantaya sokuyorum(koyuyorum)
Roman, çantaya konulmus.
7. an: yanina /-e, -a  ya
an: yaninda/ -e, -a  da
Ich fahre an das Meer
Ich sitze an dem Meer.
Deniz kenarina sürüyorum.
Deniz kenarinda oturuyorum.
Ich hänge das Bild an die Wand.
Das Bild hängt jetzt an der Wand.
Resmi duvara asiyorum.
Resim, Simdi duvarda asilidir.
8. über: üzerine, üstüne
über: üzerinde, üstünde
auf: üzerine
über: üzerine: fark: über’de arada bosluk var, auf ise temas ediyor.
Ich hänge die Lampe über den Tisch.
Die Lampe hängt über dem Tisch.
Lambayi masanin üstüne asiyorum.
Lamba, masanin üstünde asilidir.
Masanin hizasinda ve arada bosluk söz konusu.

 
9. zwischen: arasyna
zwischen: arasynda
Ich lege den Teppich zwischen
Ich lege den Teppich zwischen
den Sessel und das Sofa.
den Sessel und das Sofa.

Haliyi, koltukla kanepenin arasina seriyorum.
Hali, koltukla kanepenin arasinda serilidir.
Konumlandirma ile ilgili Fiiller

 
Akkusativ:
Dativ:
legen: koymak, yerlestirmek, dikey olarak
liegen: durmak yatik olarak
setzen: oturtmak
sitzen: oturuyor olmak
hängen: asmak
hängen: asyli olmak
stecken: sokmak
stecken: sokulu olmak
gehen: gitmek
sein: olmak
stehen: durmak
stehen: durmak, oldugu yerde


Kisaltmalar:
in das = ins , an das = ans , in dem = im , an dem = am
Örnek Testler:



10 yorum:

ali dedi ki...

abi yardım edebilitmisn

Unknown dedi ki...

bilgine sağlık güzel anlatılmış

Unknown dedi ki...

yetersiz

Unknown dedi ki...

A2 için yeterli

Unknown dedi ki...

im from Deutschland.Do u know me? im Merkel's grandchild. Defbe

Unknown dedi ki...

Çok güzel anlatmissiniz elinize sağlık

Unknown dedi ki...

Güzel ama yetersiz

Unknown dedi ki...

Cok guzel anlatılmıs

Unknown dedi ki...

Teşekkürler!

Hilal dedi ki...

Almanca öğreniyorum az yardım edin ya
İch lerne Deutsch, können sie mir bitte helfen?

Yorum Gönder

 
 
 

...

Merak ettikleriniz vardır belki

Saç modelleri ve bakımı hakkında