Almanca sahiplik zamirleri çekimleri tablo

1 Şubat 2013 Cuma
Sahis zamirleri bir canlinin veya nesnenin sahiplik derecesini ve kime ait oldugunu bildirirler. Sahis zamirlerinin sahiplik zamirlerine göre cekim tablosunu görelim.




Singular
Plural
Maskulin
Feminen
Neutr.
Nom.
mein
meine
mein
meine
Gen.
meines
meiner
meines
meiner
Dat.
meinem
meiner
meinem
meinen
Akk.
meinen
meine
mein
meine
Nom.
dein
deine
dein
deine
Gen.
deines
deiner
deines
deiner
Dat.
deinem
deiner
deinem
deinen
Akk.
deinen
deine
dein
deine
Nom.
sein
seine
sein
seine
Gen.
seines
seiner
seines
seiner
Dat.
seinem
seiner
seinem
seinen
Akk.
seinen
seine
sein
seine
Nom.
ihr
ihre
ihr
ihre
Gen.
ihres
ihrer
ihres
ihrer
Dat.
ihrem
ihrer
ihrem
ihren
Akk.
ihren
ihre
ihr
ihre
Nom.
sein
seine
sein
seine
Gen.
seines
seiner
seines
seiner
Dat.
seinem
seiner
seinem
seinen
Akk.
seinen
seine
sein
seine
Nom.
unser
unsere
unser
unsere
Gen.
unseres
unserer
unseres
unserer
Dat.
unserem
unserer
unserem
unseren
Akk.
unseren
unsere
unser
unsere
Nom.
euer
euere
euer
euere
Gen.
eueres
euerer
eueres
euerer
Dat.
euerem
euerer
euerem
eueren
Akk.
eueren
euere
euer
euere
Nom.
ihr
ihre
ihr
ihre
Gen.
ihres
ihrer
ihres
ihrer
Dat.
ihrem
ihrer
ihrem
ihren
Akk.
ihren
ihre
ihr
ihre
Nom.
Ihr
Ihre
Ihr
Ihre
Gen.
Ihres
Ihrer
Ihres
Ihrer
Dat.
Ihrem
Ihrer
Ihrem
Ihren
Akk.
Ihren
Ihre
Ihr
Ihre
Örnek Cümleler ;
- Hier ist mein Auto. Wo liegt das deine ?
-Benim arabam burada. Seninki nerede ?
- Ich habe heute die Eueren gesehen.
- Bugün sizinkileri gördüm.
- Ist das Ihr ?
- Bu sizinkimi?
- Seht die Seinen !
- Onunkilere bakin.
- Warum trägst du meine Bücher ?
- Neden kitaplarimi tasiyorsun.

0 yorum:

Yorum Gönder

 
 
 

...

Merak ettikleriniz vardır belki

Saç modelleri ve bakımı hakkında