Almanca bağlaçlar konjuktion 2

31 Ocak 2013 Perşembe
Almancada cümleleri birbirine uydurmak ve baglamak icin kullanilan diger Baglaclari, ne anlama geldiklerini ve türkce aciklamali örnekleri ile ögrenelim.

reklam
AUßERDEM : Ayrica, anlamindadir
örnekler:
- ich habe kein Geld ; ausserdem habe ich auch kein Arbeit...
- Param yok ayrica isimde.
- Ich liebe deine Mutter ausserdem ist sie auch meine Bekannte
- Anneni seviyorum ayrica oda benim akrabam.
- Kannst du hier Arbeiten ausserdem ist es mir egal.
- Burada calisabilirsin ayrica benim icin hark etmez.
- ich habe heute keine Lust ; ausserdem bin  ich krank
- Bugün istegim yoktu ayrica hastayim.
INZWISCHEN : Bu arada, anlamindadir
örnekler:
- ich muss noch arbeiten; inzwischen kannst du für mich heute Kochen.
- ben daha çalismak zorundayim; bu arada sen benim icin yemek pisirirmisin.
- Ich lerne Deutsch; inzwischen höre ich Müsik.
- Almanca ögreniyorum; bu arada Müzik dinliyorum.

JEDOCH : Ancak, bununla birlikte anlamindadir
örnekler:
- Ich will für  Urlaub nach Spanien fligen ; jedoch Müssen wir Meine Familie besuchen und ist das nicht Urlaub für uns.
- Yaz tatili icin ispanyaya ucmak istiyorum bununla birlikte, Ailemi ziyaret etmek zorundayiz ve bu bizim icin tatil degil.
- Ich wollte Studieren Jedoch hatte ich kein Lust.
- Üniversite okuyabilirdim ancak istegim yoktu.
- Ich könnte für dich etwas kaufen jedoch hatte ich kein Geld.
- Sana birseyler alabilirdim, ancak param yoktu.
ALSO : O halde, pekala, anlamindadir
örnekler:
- Deutsch lernen ist sehr schwer ; also müssen wir viel arbeiten
- Almanca ögrenmek çok zor o halde çok çalismak zorundayiz.
- Ich brauche Urlaub ; also muss ich mit Schef reden.
- Tatile ihtiyacim var o halde sefle konusmaliyim.
- ... also gehen wir. / Pekala gidelim.

SONST : Yoksa, anlamindadir
örnekler:
- wir müssen ganzen tag Arbeiten ; sonst können wir in Deutschland keine Geld haben.
- Bütün gün calismak zorundayiz yoksa Almanya da para sahibi olamayiz.
- Du musst Deutsch lernen; sont kannst du nicht arbeiten.
- Almanca ögrenmek zorundasin yoksa is bulamazsin.
SOMIT : Bundan dolayi, anlamindadir
örnekler:
- ich war gestern nicht zu Hause; somit habe ich meine Hausaufgabe nicht gemacht.
- dün evde degildim bundan dolayi ev ödevimi yapmadim. ;)
WÄHREND : Sirasinda esnasinda, anlamindadir, cümle baslangisinda kullanilir ve kurulan cümlelerin anlamlari ayni olmalidir.
örnekler:
- während du das essen kochst ; sehe ich die Fern
- yemek pisirdigin sirada ben televizyon izliyorum

- wâhrend der Arzt mit der Parient gesprochen hat; hat er mich kontroliert
- Doktor hasta ile konusurken Beni kontrol etti

Diger dersimizde Baglaclar konusuna devam edecegiz.

0 yorum:

Yorum Gönder

 
 
 

...

Merak ettikleriniz vardır belki

Saç modelleri ve bakımı hakkında