Almanca ilgi zamiri relativpronomen

1 Şubat 2013 Cuma
Almancada iki cümle birlestirilirken ilgi zamiri kurulur. Örnegin, Kitaplar masanin üzerinde. Bana ait o kitaplar. Bu cümleyi birlestirirsek.Masanin üzerinde duran kitaplar bana ait. Seklinde cümle kurulumlaridir.




Cümle yapilarini ve birlesimi dikkatli inceleyiniz.
Örnek 1:
- Der Mann ist mein Onkel / O adam benim Amcam.
- Er steht vor der Tür / Kapinin önünde duruyor.

* Simdi bu iki cümleyi nasil birlestiriyoruz.

* Der Mann der vor der Tür steht, ist mein Onkel. /Kapinin önünde duran adam benim Amcam.

Örnek 2:
- Die Frau ist meine Tante. / Bu bayan benim teyzem/halam.
- Sie kann sehr gut kochen. / Cok iyi yemek pisirir
* Die Frau, die sehr gut kochen kann, ist meine Tante. / Cok  iyi yemek pisirebilen kadin benim teyzem.

Örnek 3:
- Das Kind ist mein Sohn. / O cocuk benim oglum.
- Er heisst Baris. /Adi baris.
* Das Kind das Baris heisst ist mein Sohn./ Adi Baris olan cocuk benim oglum.

Örnek 4:
- Das Kind ist sehr klug. / O cocuk cok akillli.
- Das Kind spielt im Garden. / O bahcede oynuyor.
* Das Kind, das im Garten spielt, ist sehr klug. / Bahcede oynayan o cocuk cok akilli.

Örnek 5:
- Der Mann ist mein Chef. / O adam benim Sefim.
- Er kommz aus Stuttgart. / O Stuttgart tan geliyor.
* Der Mann, der aus Stuttgart kommt, ist mein Chef. / Stuttgart tan gelen adam benim sefim.

Temel olarak konuyu bu örneklerle özetleye biliriz. Daha fazla örnekler uygulayarak kendinizi gelistirebilirsiniz.Almancam.com iyi dersler diler.

0 yorum:

Yorum Gönder

 
 
 

...

Merak ettikleriniz vardır belki

Saç modelleri ve bakımı hakkında