Almanca şahıs zamirleri personalpronomen dersleri

30 Ocak 2013 Çarşamba
Bu dersimizde ön bilgi mahiyetinde sahis zamirlerini inceleyecegiz.

reklam
Sahis zamirlerinin hallere göre çekim tablosu:
Bu tablonun mutlak surette ezberlenmesi gerekiyor.
 
Yalinhal

 
-i hali

 
-e hali

 
ich
ben
mich
beni
mir
bana
du
sen
dich
seni
dir
sana
er
o (erkek)
ihn
onu
ihm
ona
sie
o (dişi)
sie
onu
ihr
ona
es
o (nötr)
es
onu
ihm
ona
wir
biz
uns
bizi
uns
bize
ihr
siz
euch
sizi
euch
size
sie
onlar
sie
onlari
ihnen
onlara
Sie
siz (nazik)
sie
sizi
Ihnen
size


Tablonun devami...

meiner
benim
deiner
senin
seiner
onun
ihrer
onun
seiner
onun
unser
bizim
euer
sizin
ihrer
onlarin
Ihrer
sizin


 Tabloyu baska bir acidan inceliyelim
 
Normalde ben sahis zamiri yalin haldedir.
Bu sahis zamirini i haline getirmek için Türkcede ki -i eki getirilir ve  beni kelimesi eldelir.
Bu beni kelimesi de ben sahis zamirinin -i halidir.
Ben sahis zamirinin -e hali bana kelimesidir. Örnegin sen sahis zamirinin -i hali seni, -e hali ise sana kelimeleridir.
 
- Ich muss dich finden / Seni bulmak zorundayum.
- Ich kann ihn nicht hören. / Ben onu duyamuyorum
- Rufen Sie mich an. / Beni arayin..
 
- Ich kann sie nicht fühlen. / Onu hissedemiyorum
- Oktay kann mit mir nach Hause gehen. / Oktay benimle eve gidebilir.( mit herzaman Dativ dir)
- Kannst du mit mir bleiben. / Benimle kalabilirmisin.

- Suzan ist für mich wichtig. / Suzan benim icin önemli. ( für herzaman Akkusativ dir)
- ist Suzan für dich wichtig ? / Suzan senin icin önemlimi.
- Ja, Sie ist für mich wichtig. / Evet, Ayse benim icin önemli.
- Nein, Sie ist für mich nicht wichtig. / Hayir, o benim icin önemli degil.
 
- Ich koche für euch Abendessen. / Sizin icin aksam yemegipisiriyorum.
- Kochst du für uns. / Bizim icinmi Pisiriyorsun.
 
- Ich habe von ihm ein geschenk bekommen / Ondan bir hediye aldim.(bir erkekten alinan hediye) ( von herzaman Dativ)
- Ich habe von ihr ein geschenk bekommen  / Ondan bir hediye aldim.(bir kadindan alinan hediye)
 
Resmiyet sös konusu oldugunda :
- Ich bekomme von Ihnen ein geschenk. / Ben sizden bir hediye aliyorum.

- Ich kann ohne dich nicht leben. / Ben sensiz yasayamam. (Ohne herzaman Akkusativdir)
- Ich muss ohne sie gehen. / Ben onsuz gitmeliyim.
- Ich komme zu dir. / Ben sana geliyorum. (zu herzaman Dativ dir)
- Kommst du zu mir. / Bana gelirmisin.
- Ali kommt zu uns / Ali bize geliyor.
- Wir kommen morgen zu euch. / Biz yarin size geliyoruz.

3 yorum:

Unknown dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Unknown dedi ki...

Çok işime yaradı,teşekkürler admin herşey için... :D :D :D

Hilal dedi ki...

Vielen Dank für Ihre Informationen 🌼

Yorum Gönder

 
 
 

...

Merak ettikleriniz vardır belki

Saç modelleri ve bakımı hakkında