Almanca prateritum gramer konusu war

31 Ocak 2013 Perşembe
Prateritum (-dili gecmis zamanda sein (eylem, hareket bildiren) fiilin war fiiline dönüsmesini görmüstük ve gecmiste yapilanbir olay -dili gecmis zaman anlatilirken war kullanmistik. bu konu ile ilgili örnekler verelim..

reklam
ich war... / -idim
du warst... / idin
er / sie,es war... / idi
wir waren... / idik
ihr wart... / idiniz
sie waren... / idiler
Sie waren... / idiniz
ich war nicht... / -degildim
du warst nicht... / degildin
er / sie,es war nicht... / degildi
wir waren nicht... / degildik
ihr wart nicht... / degildiniz
sie waren nicht... / degildiler
Sie waren nicht... / degildiniz
es gab / vardi
es gab nicht / yoktu
* Simdi war ile ilgili soru cümleleri kuralim
war ich / idim mi ?
warst du in der Shule / okuldamiydin?
war ich nicht ? / degilmiydim?
gab es? / varmiydi?
gab es nicht ? / yokmuydu?
Örnekler:
- Wo warst du? / Neredeydin?
- Ich war zu Hause. / Evdeydim?
- Wart ihr krank? / Hastamiydiniz?
- Er war ganzen woche krank. / O bütün hafta hastaydi.
- Wir waren heute nicht in der Arbeit. / Biz bugün iste degildik.

0 yorum:

Yorum Gönder

 
 
 

...

Merak ettikleriniz vardır belki

Saç modelleri ve bakımı hakkında