Hakiki dönüşlü olmayan fiiller (reflexive Verben)

29 Ocak 2014 Çarşamba
..
Hakiki dönüşlü olmayan fiiller (reflexive Verben)



sich schämen
utanmak
sich erkälten
üşütmek
sich wundern
hayret etmek
sich erholen
dinlenmek
sich Sorgen machen
merak etmek


sich vornehmen
bir şeye karar vermek
sich sehnen
hasretini çekmek
sich gedulden
sabır etmek
sich kümmern
ilgilenmek, karışmak


sich erkundigen
sormak, bilgi edinmek
sich beeilen
acele etmek
sich aneignen
benimsemek
sich aufregen
heyecanlanmak
sich freuen
sevinmek
sich unterhalten 
eğlenmek



Hakiki dönüşlü olmayan fiiller (Unechte reflexive Verben)



sich irren
şaşırmak
sich waschen
yıkanmak
sich schützen
korumak
sich verstellen
sahte tavır takınmak
sich vertragen
geçinmek, barışmak
sich verlaufen
yolunu şaşırmak, kaybolmak

                    

Bu guruba giren fiiller olayın oluş şekline göre, şahıs zamirlerinin diğer halleri ile de cümleye girerler. Örnegin sich schützen korumak fiilini  incelersek



ich schütze mich
ben kendimi koruyorum
ich schütze den Mann
ben adamı koruyorum
ich schütze ihn
ben onu koruyorum
ich schütze mein Kind
ben çocuğumu koruyorum



Konu ile ilgili Örnekler:



0 yorum:

Yorum Gönder

 
 
 

...

Merak ettikleriniz vardır belki

Saç modelleri ve bakımı hakkında