Prasens - Şimdiki zaman almanca dersleri

1 Şubat 2013 Cuma
Su anda yaptiginiz, olaylari anlatirken Türkcede oldugu gibi Almancada da simdiki zaman kurallari uygulanir. Öncelikle Almanca'da fiillerin şimdiki zamanda şahıslara göre aldıkları ekleri inceleyelim. Öneli bir konu Almanca'da düzenli ve düzensiz fiillerin şimdiki zaman icinde aldıgi ekler çoğunlukla aynidir,

reklam
... diger bir söyleyisle düzenli ve düzensiz fiiller arasında şimdiki zaman için pek bir fark bulunmadigi ve bizler şimdiki zamanı düzenli ve düzensiz fiiller olarak ayırmayacağızi belirtelim Simdi bu farkliliklar neler onlari inceleyelim.
Örnek bir fiile incelemeyle baslayalim

Örneğin Trinken (icmek) fiilinnin simdiki zamanda cekimine bakali, fiilin mastar eki olan
-en ekini cikartiyoruz ve geriye kismi fiilin kökü oluyor.

Trink
en = icmek
Trink= ic

Fiilimizi şahıslara göre çekimlersek.
ich / Ben
Trink- e
ic - iyor - um
du / Sen
Trink- st
ic - iyor - sun
er / O (erkek)
Trink- t
ic - iyor
sie / O (dişi)
Trink- t
ic - iyor
es / O (nötr)
Trink- t
ic - iyor
wir / Biz
Trink- en
ic - iyor - uz
ihr / Siz
Trink- t
ic - iyor - sunuz
sie / Onlar
Trink- en
ic - iyor - lar
Sie / Siz (nazik)
Trink- en
ic - iyor - sunuz

Baska örnekler verecek olursak

ich / Ben
trink - e
schreib - e
lern - e
sing - e
du / Sen
trink - st
schreib - st
lern - st
sing - st
er/sie/es/ O
trink - t
schreib - t
lern - t
sing - t
wir / Biz
trink - en
schreib - en
lern - en
sing - en
ihr / Siz
trink - t
schreib - t
lern - t
sing - t
sie / Onlar
trink - en
schreib - en
lern - en
sing - en
Sie / Siz
trink - en
schreib - en
lern - en
sing - en

Cümle kurulurken asagidaki kurulus uygulanir.
Präsens von (haben, sein) + Partizip

 Sein yardimci fiili ile kullanilan fiiller, hareken bildiren fiillerdir.
Örnegin
gehen / gitmek
kommen gelmek
fallen / düsmek
laufen / kosmak
schwimmen / yüzmek
wandern / yaya gezmek
aufwachen / uyanmak
einschlafen / uyukuya dalmak
sterben / ölmek

istisna olarak Bleiben / kalmak fiili durum veya hareket bildirmemesine ragmen sein yardimci fiili ile kullanilmaktadir.

Örnekler
Lesen : okumak
Lese : Okuyorum
Ich Lese : Ben Okuyorum
Ich Lese / ein Buch : Ben bir kitap Okuyorum
Ich Lese / ein Buch / jetzt : Ben simdi bir kitap Okuyorum Ich Lese / ein Buch / jetzt / im Wohnzimmer : Ben simdi oturma odasinda bir kitap Okuyorum .

Präsens : Ich gehe heute ins Kino. / Ben bugün sinemaya gidiyorum.
Präsens : Er kommt um 14:00 Uh / O saat 14:00 da geliyor. Präsens : Sie gehen morgen wandern. / Onlar yarin dag gezintisine gidiyorlar. Präsens : Er wacht um 08:00 Uhr auf. / O saat 08:00 da uyaniyor.
 
Präsens : Ich esse einen Salat. / Salata yiyorum.
Präsens : Er schwimmt sehr gut. / O cok iyi yüzer.
Präsens : Sie kocht Reis. / O pilav pisiriyor.
Präsens : Er kommt aus der Türkei. / O Türkiyeden geliyor.

Perfekt konusunda haben ve sein yardimci fiilerini ve hangi durumlarda kullanildiklarini inceliyecegiz

Forumda yer alan benzer basliklar


0 yorum:

Yorum Gönder

 
 
 

...

Merak ettikleriniz vardır belki

Saç modelleri ve bakımı hakkında