Almanca duygu ifadeleri sevinç nefret kızma şaşırma

3 Şubat 2013 Pazar

Almancada Türkcede oldugu gibi duygu endise ve korku belirtmek icin kullanilan kaliplar ve kelimeler bulunmakta. Bunlarin cogu cümle kurulumunun disinda sabit kaliplara ve ezbere dayaniyor.

reklam
Sevinc ve hoslanma
- Das freu mich / Sevindim
- Ich hab mich sehr gefreut. / cok sevinmistim.
- Ich bin stolz auf dich / Seninle gurur duydum
- Ich freu mich, dich kennen gelernt zu haben  / seni tanidigim icin cokmutluyum- Das ist echt  super/ toll / wunderbar / spitze / Bu gercekten süper / cilginca / harika / mükemmel

 
Acima,duygu paylasimi
- Es tut mir Leid / Üzgünüm.
- Das tut mir wirklich Leid. / Gercekten üzgünüm.
- Es tut mir leid.Wenn ich dir helfen kann... / Üzgünüm, Eger sana yardim edebilirsem.- Mein  Arme! / Yazik.- Das ist schlimm / Bu kötü
- Furchtbar / korkunc
- Entsetzlich / Dehset,korkunc

Kizma ve hoslanmama
- ich habe kein bock / hic istegim yok
- Du bist so wie ein Mist / pislik gibisin, pisliksin.
- Das argert mich wirklich. / Gercekten kizginim.
- Ich bin sehr böse auf dich / sana cok kizginim- Ich bin echt sauer / Gercekten öfkeliyim.

Aldiris etmeme-ilgi duymama
- Was soll ich tun / Ne yapabilirim.
- Mir ist alles gleich. / Bana hersey ayni.
- Das ist mir egal / Benim icin fark etmez.- Egal / farketmez

Endise ve korku
- Keine sorgen / Endise,merak etme
- Mein Sohn macht mir Sorgen. / Oglum beni endiselendiriyor.
- Ich habe Angst. / Korkuyorum,
igrenme, hayal kirikligi
- Ich bin sehr enttauscht. / Cok hayal kirikligina ugradim.- Das ist aber schade. / Ama bu kötü.
- Enttauschung. / Özürdilerim
- Ekelhaft / igren
- Mies / berbat
- Scheisse / bok

0 yorum:

Yorum Gönder

 
 
 

...

Merak ettikleriniz vardır belki

Saç modelleri ve bakımı hakkında