Almanca dativ hali -e hali

1 Şubat 2013 Cuma
İsmin -e hali de artikellerin değiştirilmesi suretiyle yapılır. Wo (nerede) ve Wem (kime) sorularina cevap veren cümleler Dativ dir.



Artikeller tablosu asagidaki gibidir.
der / erkek
die / disi
das / nötr
Nominativ
Wer,Was?
der
die
das
ein
eine
ein
Akkusativ
Wen,Wohin?
den
die
das
einen
eine
ein
Dativ
Wo, Wem?
dem
der
dem
einem
einer
einem
Olumsuzluk
keinem
keiner
keinem
Kisaca anlatmak gerekirse ismin halleriyle ilgili oldukça değişik durumlar olduğunu farketmis olmalisiniz. Cok pratik ve alistirma yaparak konuyu cabucak anlayabilirsiniz. Diger derslerde konularla ilgili daha cok örnek bulabilirsiniz.
Olumsuzluk durumu
keine Frau (bir kadın değil)
keiner Frau (bir kadına değil)
das Kind (çocuk)
dem Kind (çocuğa)
der Schüler (öğrenci)
dem Schüler (öğrenciye)
kein Arzt (bir Doktor degil)
keinem Arzt (bir Doktora değil)

die Frau (kadın)
der Frau (kadına)
ein Haus (bir ev)
einem Haus (bir eve)

Auf dem (der) Tisch.(Masanin Üzerinde)
eine Frau (bir kadın)
einer Frau (bir kadına)
Sahis zamirlerinin durumunu görelim :
Nominativ (yalinhal) , Lokativ (-de hali)
ich
ben
in mir
bei mir
bende
du
sen
in dir
bei dir
sende
er
o
in ihm
bei ihm
onda
sie
o
in ihr
bei ihr
onda
es
o
in ihm
bei ihm
onda
wir
biz
in uns
bei uns
bizde
Ihr
siz
in euch
bei euch
sizde
sie
onlar
in ihnen
bei ihnen
onlarda
Sie
Siz (nezaket)
in Ihnen/p>
bei Ihnen
sizde
Örnekler :
benim evimde / in meinem Haus
seinin gözünde / in deinem Auge
onun arabasinda / in seinem Auto
sizin cantanizda / in ihre Tasche
mit .... her zaman dativ !
mit wem / kiminle ?
womit / neyle ?
mit uns / bizimle
mit dir? / seninle
mit mir? / benimle
mit seiner freund zusammen. / arkadasi ile beraber.
mit einem anderen / bir baskasiyla.
von ....
von mir / benden
von dir / senden
von ihm / ondan
von uns / bizden
von euch / sizden
von ihnen / onlardan
von Ihnen / sizden
von meinem Huas / evimden (das Haus)
von deinem Auge / gözünden (das Augen)
von eurem Kind / cocugumuzdan (das Kind)
von seinen Häusern / evlerinden (die Häusern)
aus ....
aus meinem Haus / evimden
aus seinem Haus / evinden
aus unserem Zimmer / odamizdan
Örnekler :
vom See / göl-den (der See)
vom Mann / adam-dan (der Mann)
vom Haus / ev-den (das Haus)
aus der Nase / burun-dan (die Nase)
von ihrer Familie / ailenizden
aus der Schule / okuldan
aus istanbul / istanbuldan
aus dem Bett / yataktan

0 yorum:

Yorum Gönder

 
 
 

...

Merak ettikleriniz vardır belki

Saç modelleri ve bakımı hakkında